Muling - cesta

12.12.2020

Camila Ema Ciglar, 4.A

Kedysi dávno, možno o tom ani neviete, sa narodil chlapec menom Muling. Bol neobyčajné dieťa, lebo už ako malý chcel ísť na Mesiac. Chcel vedieť, ako vyzerá jeho druhá strana a prečo ho niekedy vidieť celý a niekedy iba polovicu. Keď mal asi 10 rokov, rozhodol sa, že postavi niečo, čo ho dostane do vesmíru. Napadlo mu, že ak by sa spýtal učiteľov, ako na to, možno by mu vedeli poradiť.

Pán učiteľ Drigovský mu povedal, aby skúsil nájsť drevo, sklo a nejakú horľavinu. Ale akú, na to musí prísť už on sám. Muling povedal ďakujem, lebo poďakovať treba predsa vždy. Doma na polici zbadal sviečky a napadlo mu, že tie horia. Išiel do lesa a tam si narúbal drevo. Potom na smetisku našiel vyhodené okná. Poskladal z toho vec, ktorú nazval raketa. Obliekol si staré oblečenie, nastúpil do rakety a odletel na Mesiac. Na raketu spadol meteorit, ale našťastie sa nič nestalo. "Pristávame, juchúúúú!" zakričal Muling. Pristál na druhej strane Mesiaca a tam uvidel farebných mimozemšťanov, ktorí boli v tvare kociek.

Zrazu k nemu pricupkala malá modrá kocka. Povedala mu: "Kto si?"

A on jej odpovedal: "Ja som Muling. A kto si ty?" "Ja som Izzabel." A Muling sa opýtal: "Kde to som?" "Si na druhej strane Mesiaca", povedal ktosi za ním. Muling sa otočil a uvidel chlapca v modro-červenej mikine. Mukos? Ako si sa sem dostal? "Ahoj Muling, dostal ma sem otec, keď chcel zistiť, ako vyzerá druhá strana Mesiaca. Stroj, v ktorom sme sa viezli, havaroval a môj ocko zomrel. A tak tu žijem s mimozemšťanmi."

"A vieš prečo je Mesiac niekedy celý a niekedy je vidno iba polovicu?" spýtal sa Muling. "Keď je Mesiac medzi Slnkom a Zemou, tak je vo fáze nov. Ale môže byť celý - spln, do C - cúva a do D - dorastá. Nov znamená, že je zatmenie Mesiaca, takže ho nevidíme." "A odkiaľ to všetko vieš?" "No, keď maš otca kozmonauta..." povedal Mukos. "Tak teda pôjdeme späť na Zem, Mukos" navrhol Muling. Mukos sa rozlúčil s mimozemšťanmi a raketa odletela.

A v tom sa ozval známy hlas "Muling, vstávaj, prídeš neskoro do školy."

28.10. 1863 Muling

Ľubica Demčáková ©  2022
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky