Rozprávka o Jurajovi dobrodruhovi

03.12.2022

Vianoce. Za jednou dedinou za tromi dolinami sedí mestečko ešte menšie mestečko. Na konci mesta sedí dom s krásnou výzdobou a býva v nej mali Juro s rodinou. Mami kedy pôjdeme na dovolenku? Ach Jurko, veď sú Vianoce kde by sme šli. Ach jaj, všetci idú niekde na dovolenku a my sme ani nevyšli z Európy. Joj musím urobiť večeru tak ma nechaj, hovorí mamka. Oco kedy pôjdeme na dovolenku? Teraz v zime... chod radšej spať. Tak dobre. No vidíš . Už spí? pýta sa mamka. Áno. Tak dobre ty vezmi Jurka a ja vezmem kufre. Opatrne, aby sa nezobudil. Tak, máme všetko idem radšej skontrolovať. Máme. Môžeme vyraziť, hovorí mamka. Jurko spí ako medveď zzzzzzzzzzzzzzzz. Haló, no čo je už sme tu dobre. Daj Jurka hore do postele, hovorí mamka. Mam ho zobudiť zobuď ho. Jurko, čo je vstávaj! Tak dobre mami kde to sme. No my sme v Amerike. Čooooo Hurá sme na dovolenke v Amerike a sú Vianoce pekná atmosféra. Musíme ísť do mesta je to tam pekne a hlavne sú Vianoce a musíme ísť na kolotoče a prejsť sa do mesta a na korčule na ľad. Mami zbalili ste mi korčule na ľad? Áno. Mami poďme do mesta. Pôjdeme, ale tak oblečený nejdeš daj si bundu dobre. Dobre no mam môžeme ísť.

ÁÁÁ mami, aha pozri na tie kolotoče a na tie stromčeky a to ruské kolo a na tú atmosféru a na ten ľad. Jurko počkaj, neponáhľaj sa hovorí mamka. Mami poďme na ruské kolo prosííím. Na ruské kolo nie, ja sa bojím výšok to snáď vieš. Nikdy som to nepočul. No tak už vieš. Aspoň sa pozrieť na stromček. Tak dobre ale najprv pôjdeme na kávu a ti si môžeš dať horúcu čokoládu. Ánoo. My sme zabudli stromček na izbe nebol a ani v aute. Ou, no zabudli. Ah pozri na ten obchod aha aké pekne košele poď Jurko pozrieme sa na nejaké košele. Dobre, ale potom sa pôjdeme pozrieť na stromček . Dobre no poď. Aha aká pekná košeľa tati tá je ale pekná . Vyskúšam si ju kde sú kabínky. Nevidíš. Aha tak idem si ju vyskúšať . Je mi dobrá ja si myslím, že áno tati čo myslíš. Pekne nie ty ani veľká ani malá akurát. Mami čo povieš . Penka chceš ju. Áno, určite ju chcem. Zabudla som si peňaženku na izbe viete čo choďte sa pozrieť na stromček a ja si vyskúšam nejaké šaty. Dobre tak ideme. Aa tu ťa mam peňaženka teraz zaplatím tu košeľu a dám mu ju ihneď teraz. Tak dobrý deň. Dobrý. Tak pip. Poprosím 20 dolárov. Nech sa páči dovidenia tak teraz už len im zavolám. Áno no kde ste ,mi sme pri stromčeku .Dobre idem ku vám. Jej aký pekný obchod. A tu ste Jurko mam pre teba darček. Áaa ďakujem. Myslím, že môžeme ísť na izbu. Dobre jeej, aké pekné hračkárstvo oco pôjdeme tam zajtra. Môžeme. Mami dáš mi kľúče chcem tam byt ako prvý ďakujem. Počkaj nás . Mamiiiiiiiiiii. Poď sem aha aký pekný stromček. Vianoce sú naozaj čarovné. Áno je to pekný stromček, povedala mamka. Mami koľko je hodín. Dvacaťtricať. Dobre mami Vzala si zlú veľkosť. Čoooooooo.... jak zlú je mi ta košeľa celá veľká. Ooooo naozaj veľká. Tí susedia sú nejakí divný. Žekni že ty slovak no žekni ž. Naozaj sú veľmi divní. No a čo s tou košeľou. Vrátim ju. A vieš o tom že niekto príde. Áno predsa Ježiško. Nie niekto iný. Neviem. Trrrn trrrrrrn. Kto zvoní bež otvoriť. Trrrrrrn. Babi dedko vy ste sa tu z kade vzali. Prileteli sme. Jak prileteli. No predsa lietadlom. Koľko je hodín. Dvacaťtridsať. Bež sa obliecť za chvíľu sa bude večerať. Neviem sa dočkať na obálky. Večera. Mňam kapustnica a bobaľky a ryba a štuka .

Aaa. Ja som plní, idem si ľahnúť do postele. Zzzzzzzzzz. Cink cink cink cink cink cink cink. Aaaá je tu Ježiško, jeeeeeeeeeeeeeeee. Aha koľko darčekov je ich tu 50. Aha mami z toho je 20 mojich. Jee lego oooo to je tablet a tie nohavice aaa ten plyšák aaa spoločenská hra. Babi aha tu sú tvoje papuče a ocko hodinky mami sviečky. Jurko keď si už všetko rozbalil, tak si prichystaj kufor lebo zajtra odchádzame dobree. Tak už len sa prezliecť a idem do postele. Zzzzzzzzzzzz. jurkooooo vstavaj nestíhame aaaaaaaa kde mam kufor kde mam šampón kde je tá košeľa . A máme všetko áno, áno, áno tak rýchloooo do auta. Dobrý, poprosím lístky dobre ok môžete ísť. Rýchlo. Fúú stihli sme to. Zajtra sme na Slovensku. Môžem vám niečo ponúknuť. Nie ďakujem. Trrn trrrrn trrrn trrn trrrn, čo je to budík. To bol iba sen. Jurko vstavaj do školy. Aaa zazvonil zvonec a prázdninám je koniec.

Ľubica Demčáková ©  2022
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky